Биття передніх коліс звичайне при швидкості руху 60... 80 км/ч може бути викликано зносом кульових з'єднань рульової тяги і поворотних стійок, а також втулок маятникового важеля, порушенням балансування коліс, підвищеним люфтом в підшипниках маточин коліс. Для усунення несправності необхідно перевірити стан шарнірних з'єднань рульової тяги оглядом при різких поворотах рульового колеса управо і вліво. Збільшений люфт в підшипниках маточин виявляється шляхом похитування передніх коліс (заздалегідь піднятих) в поперечному напрямі. Несправні кульові з'єднання підлягають заміні.
Порушення балансування коліс супроводиться посиленим зносом шин і погіршує стійкість автомобіля при русі. Воно зазвичай є наслідком нерівномірного зносу протектора по кола, зсуви важків балансувань або шин при монтажі, деформації обода колеса і пошкодження шини. Перевірка і балансування коліс може бути проведена на стенді або безпосередньо на автомобілі. Для виконання цієї роботи на автомобілі необхідно підвести колесо домкратом, декілька ослабити затягування підшипників маточини переднього колеса, відвернувши на 1/3 звороту регулювальну гайку. Після цього треба встановлювати колесо в різні положення і відпускати. Якщо при цьому колесо не стримується у встановленому положенні, а провертається в ту або іншу сторону і зупиняється лише в одному положенні, значить, воно має дисбаланс.
Для балансування колеса необхідно.
Понизити тиск повітря в шині до 0,2...0,3 кгс/см2 і зняти з колеса важки балансувань.
Повільно провернути колесо проти ходу годинникової стрілки і відпустити; коли воно зупиниться, нанести на шині крейдою вертикальну рису I, що визначає верхню точку колеса.
Провернути поштовхом колесо за годинниковою стрілкою і після його зупинки знов відзначити крейдою верхню крапку II вертикальною лінією.
Розділити відстань між точками I і II пополам і позначити III - це найлегша точка колеса.
Встановити по обидві сторони мітки III малі (масою до 30 г) важки балансувань, які своїми пружинами входять під борт покришки і стримуються на ободі колеса.
Поштовхом руки провернути колесо. Якщо після його зупинки важки займуть нижнє положення, їх маса для балансування колеса достатня. Якщо ж важки займуть верхнє положення, потрібно поставити важчі важки (масою до 40 г) і, обертаючи колесо, переконатися, що воно зупиняється при їх нижньому положенні.
Відсовуючи важки на рівні відстані А від мітки III, слід добитися такої рівноваги колеса, при якому воно після поштовху рукою зупинятиметься в самих різних положеннях.
Накачати шину до нормального тиску повітря і приступити до балансування наступного колеса. Передні колеса балансируются на своїх маточинах, а задні - на одній з маточин передніх коліс.
Дивись внизу відео:
Несправності ходової. Діагностика підвіски: