Автомобілі ВАЗ, Москвіч. Несправності, їх усунення
Несправності механізму газорозподілу
Для запобігання вказаним несправностям потрібно періодично перевіряти і своєчасно робити регулювання теплових зазорів в клапанах на холодному двигуні.
На двигуні "Москвич" це регулювання виконується в такій послідовності.
Від'єднати шланг системи вентиляції картера від патрубка кришки механізму газорозподілу, потім обережно, аби не пошкодити прокладку ущільнювача, зняти кришку.
Провертати рукояткою колінчастий вал до закриття впускного клапана 1-го циліндра (перший лівий по ходу автомобіля), після чого поєднати другу (по ходу обертання) мітку ВМТ на шківі колінчастого валу з вістрям настановного штифта.
Перевірити величину зазору між торцем наконечника регулювального гвинта коромисла і стержнем клапана, встановивши в зазор плоский щуп завтовшки 0,15 мм, який повинен проходить з деяким зусиллям. Якщо щуп проходить вільно або зовсім не проходить, зробити регулювання.
Для регулювання зазору надіти на регулювальний гвинт спеціальний торцевий ключ з комплекту інструменту водія, а ключем на 14 мм ослабити контргайку гвинта і, повертаючи останній, встановити по щупу нормальний зазор. Потім, утримуючи торцевим ключем регулювальний гвинт, затягнути контргайку і знову перевірити величину зазору.
Після регулювання теплового зазору в клапанах 1-го циліндра відрегулювати їх послідовно в 3, 4 і 2-м циліндрах, повертаючи кожного разу колінчастий вал на підлогу звороту.
На двигуні ВАЗ це регулювання проводиться в наступному порядку.
Зняти кришку механізму газорозподілу, заздалегідь від'єднавши від карбюратора тягу приводу, шланги вентиляції картера і подачі гарячого повітря, а також знявши очисник повітря і кришку розподільника запалення.
Провертаючи колінчастий вал спеціальним ключем за шестигранник храповика, встановленого на передній шкарпетці колінчастого валу, встановити поршень 4-го циліндра у ВМТ в кінці такту стискування, поєднавши мітку "F" на зубчастому шківі розподільного валу з міткою на корпусі підшипників.