Несправності акумуляторної батареї
В процесі експлуатації автомобіля в акумуляторній батареї можуть виникнути наступні несправності: сульфатация пластин, прискорений саморозряд, коротке замикання, витік електроліту, окислення полюсних штирів.
Сульфатация пластин. В результаті систематичного недозаряду, тривалого зберігання незарядженої акумуляторної батареї з електролітом, розряду батареї нижче за допустиму межу, пониження рівня або збільшення щільності електроліту на пластинах утворюється білий наліт з крупних кристалів сірчанокислого свинцю, званий сульфатом. Пластини, що сульфатуються, перестають брати участь в хімічній реакції. Ємкість акумуляторної батареї при цьому зменшується, вона стає непридатною до експлуатації. Ознакою частковою сульфатации пластин є швидке підвищення напруги і температури електроліту, бурхливе газовиділення ("кипіння" електроліту), щільність електроліту при цьому збільшується трохи. При подальшому розряді, особливо при включенні стартера, батарея швидко розряджається із-за малої ємкості.
Невелика сульфатация пластин може бути усунена проведенням одного або декількох циклів "заряд-разряд". Для цього акумуляторну батарею необхідно повністю зарядити і довести щільність електроліту в ній до нормальної величини (1,285 г/см3) шляхом додавання електроліту щільністю 1,4 г/см3 або дистильованої води. Потім розрядити батарею через лампу струмом силою 4...5 А до напруги приблизно 1,7В в кожному акумуляторі (10,5 В - для всієї батареї). Після цього батарею знову зарядити, цикл повторити 2-3 рази.
Прискорений саморазряд акумуляторної батареї при її експлуатації і зберіганні виникає унаслідок утворення в активній масі пластин місцевих струмів. Місцеві струми з'являються при виникненні електрорушійної сили між оксидами активної маси і гратами пластин. Крім того, при тривалому зберіганні акумуляторної батареї щільність електроліту в нижніх шарах стає більше, ніж у верхніх. Це наводить до появи різниці потенціалів і виникнення зрівняльних струмів на поверхні пластин. Нормальний саморазряд справної батареї складає до 10 % за 14 діб.
Причинами прискореного саморазряда можуть бути: забруднення поверхні батареї; вживання для доливки звичайної (не дистильованої) води, вміст лугів і солі; попадання всередину акумуляторів металевих часток і інших речовин, сприяючих утворенню гальванічних пар. Для усунення несправності слід протерти поверхню батареї або замінити електроліт, промивши бак усередині.
Коротке замикання. Руйнування сепараторів, випадання активної маси, а також її оплавлення можуть викликати безпосереднє зіткнення різнойменних пластин - замикання, внаслідок чого припиняється робота акумуляторів.
Ознаками короткого замикання усередині акумулятора є "кипіння" електроліту і різке падіння напруги.
Окислення полюсних штирів наводить до збільшення опору в зовнішньому ланцюзі і навіть припиненню струму. Для усунення несправності потрібно зняти з штирів наконечники дротів (клеми), зачистити штирі і клеми, після чого укріпити останні на штирях. Потім штирі і клеми треба змастити зовні тонким шаром технічного вазеліну.
Підтікання електроліту виявляють зовнішнім оглядом бака. Для усунення несправності батарею здають в ремонт. При вимушеній тимчасовій експлуатації батареї з цією несправністю необхідно періодично додавати в несправне відділення бака електроліт.
Корисна інформація, поради
Автомобілісту: ВАЗ, Москвіч. Несправності, їх усунення
© E-mail: info@pole.in.ua. Матеріали представлені на сайті несуть тільки інформативний характер і не є рекомендаціями на які можна посилатися при порушенні правил полювання