До перевірки люфта рульового колеса необхідно проконтролювати і при необхідності відрегулювати зазор в підшипниках маточин передніх коліс, довести тиск повітря в шинах до норми. Для перевірки люфта в шарнірних з'єднаннях одній людині необхідно робити різкі повороти рульовим колесом управо і вліво, а іншому - оглядати знизу по черзі всі шарніри. Зв'язані деталі рульового приводу повинні переміщатися одночасно. Усунення цієї несправності здійснюється підтяжкою гайок кріплення кульових пальців або заміною зношених шарнірів.
Потім за допомогою ключів з комплекту інструменту водія необхідно перевірити затягування болтів кріплення картера рульового механізму, кріплення рульової сошки на валу, затягування болтів кріплення корпусу маятникового важеля до балки кузова.
Якщо в рульовому приводі несправностей не виявлено, а вільний хід рульового колеса більше норми, необхідно виробити регулювання зачеплення ролика з черв'яком в такій послідовності.
Відвернути контргайку регулювальної втулки ("Москвич") або регулювального гвинта (ВАЗ) і декілька укрутити регулювальну втулку (гвинт), завернути контргайку і знов перевірити люфт рульового колеса. Якщо люфт виявиться в нормі, перевірити зусилля, необхідне для повороту рульового колеса. Якщо воно перевищує 20 кгс, декілька ослабити втулку або гвинт. (бажано мати малюнок)
Туге обертання рульового валу з'являється при неправильному регулюванні зазору черв'яка з роликом, при руйнуванні або зайвому затягуванні підшипників черв'яка, збільшеному зносі ролика або черв'яка, погнутости рульової тяги, недоліку мастила в картері рульового механізму, а також при неправильній установці кутів передніх коліс.
Перевірка наявності і доливка масла в картері рульового механізму робиться через отвір, що закривається пробкою. Останні несправності усуваються регулюванням і заміною зношених деталей.
Осьовий люфт рульового валу в основному виникає із-за зносу підшипників черв'яка. На автомобілі ВАЗ2105 він усувається шляхом видалення частини регулювальних прокладок між кришкою і картером рульового механізму. На автомобілі "Москвичі" осьовий люфт валу усувається підтягуванням регулювальної гайки картера рульового механізму при ослабленій контргайці.
Течія масла з картера рульового механізму визначається зовнішнім оглядом і усувається підтяжкою болтів кріплення кришки картера, заміною прокладок або сальників.
Стук в рульовому управлінні прослухується за наявності підвищеного люфта в маятниковому важелі, руйнуванні робочих поверхонь ролика і черв'яка, підвищених люфтах в шарнірах рульової тяги, ослабінні кріплення картера рульового механізму.