До перевірки люфта рульового колеса необхідно проконтролювати і при необхідності відрегулювати зазор в підшипниках маточин передніх коліс, довести тиск повітря в шинах до норми. Для перевірки люфта в шарнірних з'єднаннях одній людині необхідно робити різкі повороти рульовим колесом управо і вліво, а іншому - оглядати знизу по черзі всі шарніри. Зв'язані деталі рульового приводу повинні переміщатися одночасно. Усунення цієї несправності здійснюється підтяжкою гайок кріплення кульових пальців або заміною зношених шарнірів.

Потім за допомогою ключів з комплекту інструменту водія необхідно перевірити затягування болтів кріплення картера рульового механізму, кріплення рульової сошки на валу, затягування болтів кріплення корпусу маятникового важеля до балки кузова.

Якщо в рульовому приводі несправностей не виявлено, а вільний хід рульового колеса більше норми, необхідно виробити регулювання зачеплення ролика з черв'яком в такій послідовності.

Відвернути контргайку регулювальної втулки  ("Москвич") або регулювального гвинта  (ВАЗ) і декілька укрутити регулювальну втулку (гвинт), завернути контргайку і знов перевірити люфт рульового колеса. Якщо люфт виявиться в нормі, перевірити зусилля, необхідне для повороту рульового колеса. Якщо воно перевищує 20 кгс, декілька ослабити втулку  або гвинт. (бажано мати малюнок)

Туге обертання рульового валу з'являється при неправильному регулюванні зазору черв'яка з роликом, при руйнуванні або зайвому затягуванні підшипників черв'яка, збільшеному зносі ролика або черв'яка, погнутости рульової тяги, недоліку мастила в картері рульового механізму, а також при неправильній установці кутів передніх коліс.

Перевірка наявності і доливка масла в картері рульового механізму робиться через отвір, що закривається пробкою. Останні несправності усуваються регулюванням і заміною зношених деталей.

Осьовий люфт рульового валу в основному виникає із-за зносу підшипників черв'яка. На автомобілі ВАЗ2105 він усувається шляхом видалення частини регулювальних прокладок між кришкою і картером рульового механізму. На автомобілі "Москвичі" осьовий люфт валу усувається підтягуванням регулювальної гайки картера рульового механізму при ослабленій контргайці.

Течія масла з картера рульового механізму визначається зовнішнім оглядом і усувається підтяжкою болтів кріплення кришки картера, заміною прокладок або сальників.

Стук в рульовому управлінні прослухується за наявності підвищеного люфта в маятниковому важелі, руйнуванні робочих поверхонь ролика і черв'яка, підвищених люфтах в шарнірах рульової тяги, ослабінні кріплення картера рульового механізму.



Корисна інформація, поради

Здоровье. Вітаміни
Взуття, одяг та інш.

Автомобілісту: ВАЗ, Москвіч. Несправності, їх усунення
Механізм газорозподілу
Акумуляторна батарея
Зчеплення
Ходова частина
Рульове управління

Додаткові інформаційні ресурси:
Корисні поради

полювання, риболовля

        © Полювання, риболовля, активний відпочинок
        2009 - 2017   - інформаційний портал
        При використанні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове
???????@Mail.ru
загрузка...
Несправності рульового управління


Несправності рульового управління утрудняють управління автомобілем і створюють загрозу безпеці руху.

Основними ознаками несправностей рульового управління є: збільшений вільний хід рульового колеса, туге обертання рульового валу, осьовий люфт рульового валу, теча масла з картера рульового механізму, стук в рульовому управлінні.

Збільшений вільний хід (люфт) рульового колеса може бути викликаний ослабінням кріплень або зносом шарнірних з'єднань рульової тяги, ослабінням кріплення картера рульового механізму, рульової сошки або кронштейна маятникового важеля, зносом ролика і черв'яка рульового механізму або їх підшипників, порушенням регулювання рульового механізму. Вільний хід рульового колеса має бути не більше 10... 15 мм (3...50) на автомобілі "Москвичі", 18...20 мм (біля 5°) - на автомобілі ВАЗ при вимірі його по ободу рульового колеса.

Для його перевірки передні колеса ставлять в середнє положення, відповідне руху автомобіля по прямій, повертають рульове колесо вліво до упору, але не порушуючи положення передніх коліс. Помічають положення рульового колеса по якій-небудь крапці на щитку приладів, потім повертають рульове колесо управо, також не порушуючи положення передніх коліс, вимірюють відстань між цими крапками по ободу рульового колеса. Це відстань і буде величиной вільного ходу. Точніше вільний хід визначають спеціальним приладом - люфтоміром.
Відео:
Рульове управління. Регулювання рульового управління ВАЗ