На автомобілі "Москвич" перевіряється величина вільного ходу зовнішнього кінця вилки виключення зчеплення, яка має бути 4,5...5,5 мм. Регулювання здійснюється зміною довжини штовхальника поршня робочого циліндра при ослабленій контргайці шляхом вивертання штовхальника з вильчатого наконечника або загортання його. Для збільшення вільного ходу штовхальник угвинчується (коротшає), для зменшення - вигвинчується (подовжується). Якщо після регулювання зчеплення пробуксовує, його необхідно зняти, промити або замінити накладки веденого диска.


Зчеплення не повністю вимикається ("веде"). Ознакою неповного виключення зчеплення є утруднене перемикання передач, що супроводиться ударами зубів синхронізаторів і шестерень коробки передач, при цьому не унеможливлено їх поломки. Така несправність зчеплення може виникнути в результаті: збільшеного вільного ходу педалі зчеплення, попадання повітря в гідропривід, перекосу або викривлення веденого диска, обриву фрикційних накладок.


Для усунення несправності потрібно перевірити величину вільного ходу педалі зчеплення і при необхідності відрегулювати його. Якщо педаль переміщається з малим опором ("провалюється"), то це вказує на попадання в гідропривід повітря, яке слід видалити. Для цього бачок гідроприводу треба заповнити рідиною до нормального рівня, очистити клапан випуску повітря від забруднень, зняти захисний ковпачок, надіти на клапан шланг і опустити його в стакан з рідиною, що заливається в привід; відвернути на пів-оберта клапан і кілька разів швидко натискувати на педаль зчеплення і повільно відпустити її, поки з шланга припиниться вихід бульбашок повітря; затримати педаль в натиснутому положенні, завернути клапан; зняти шланг і долити в бачок рідину до нормального рівня.


При перекосі або викривленні веденого диска утворюється неоднаковий зазор між дисками, а в окремих місцях зазор відсутній повністю; ця несправність найчастіше виникає при перегріві зчеплення в результаті пробуксовування. Усувається вона заміною накладок або всього веденого диска.


В разі обриву фрикційних накладок пошкоджена накладка заклинюється між веденим і провідним дисками і не дозволяє повністю вимкнути зчеплення; зчеплення в цьому випадку необхідно розібрати і замінити накладки.


Різке включення зчеплення. Не дивлячись на повільний і плавний відпуск педалі, зчеплення включається різко, що супроводиться ривком при  рушанні автомобіля з місця. Ця несправність може бути наслідком зносу веденого диска, наявність зазорів на поверхні дисків або заїдання муфти виключення зчеплення. Зчеплення в цьому випадку підлягає ремонту.

Корисна інформація, поради

Здоровье. Вітаміни
Взуття, одяг та інш.

Автомобілісту: ВАЗ, Москвіч. Несправності, їх усунення
Механізм газорозподілу
Акумуляторна батарея
Зчеплення
Ходова частина
Рульове управління

Додаткові інформаційні ресурси:
Корисні поради

полювання, риболовля

        © Полювання, риболовля, активний відпочинок
        2009 - 2017   - інформаційний портал
        При використанні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове
???????@Mail.ru
загрузка...
Несправності зчеплення


Несправностями зчеплення можуть бути: неповне включення (зчеплення пробуксовує); неповне виключення (зчеплення "веде"); різке включення зчеплення; підтікання рідини в приводі зчеплення.


Зчеплення пробуксовує. При цій несправності момент, що крутить, від валу двигуна не повністю передається на провідні колеса. Із збільшенням частоти обертання колінчастого валу двигуна при відпущеній педалі зчеплення автомобіль або зовсім не рушає з місця, або швидкість його збільшується дуже повільно, або автомобіль рухається ривками, а в кабіні відчувається запах гару від фрикційних накладок веденого диска. Пробуксовиваніє дисків може відбуватися по наступних причинах: відсутній вільний хід педалі зчеплення, сталося замаслення дисків зчеплення, збільшений знос фрикційних накладок веденого диска.


Вільний хід педалі зчеплення перевіряється по центру її майданчика. Він має бути в автомобіля ВАЗ - 25...35 мм. Вільний хід утворюється за рахунок зазорів в деталях підвіски педалі, між штовхальником і поршнем головного циліндра, між муфтою виключення і п'ятою, він відповідає переміщенню педалі до початку прогину діафрагмової пружини. На автомобілі ВАЗ вільний хід змінюється регулювальною гайкою  і обмежувальним гвинтом, що упирається в кронштейн осі штовхальника. Спочатку перевіряють зазор між штовхальником  і поршнем  по величині ходу педалі. Хід педалі має бути 0,4...2 мм. Регулювання виконують обмежувальним гвинтом. Потім перевіряють вільний хід штовхальника вилки , який має бути 4...5 мм. Величину вільного ходу штовхальника регулюють гайкою  при ослабленій контргайці . Не маючи досвіду для правильного регулювання бажано мати и орієнтуватись по малюнку системи зчеплення.